Terry Freedman heeft een kritische beschouwing geschreven over het gebruik van de micro-blog tool Twitter tijdens de les. De kern van zijn kritiek richt zich op de vraag of lerenden wel bij de les blijven, of lerenden wel in staat zijn meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren. Toch wil hij experimenten met Twitter tijdens de les niet stoppen.
In order to address the sorts of issues I’ve raised, teachers should consider implementing this approach on a pilot or trial basis, with a selected group of students or a selected class, or any class at a particular point in the school year.
Ik zou Twitter ook niet zo snel tijdens een bijeenkomst inzetten. Ik voel er meer voor om lerenden na afloop te laten bloggen over bijeenkomsten, artikelen, ervaringen, enzovoorts. Ook als je het voorbeeld van de educatieve toepassing bekijkt, dan lijkt me dat voor veel docenten wat hoog gegrepen qua uitvoerbaarheid: de docent instrueert, de lerenden twitteren, de twitterbijdragen worden geprojecteerd en automatisch in een wiki geplaatst, die lerenden vervolgens weer kunnen bewerken.
Natuurlijk: je kunt elke technologie tijdens het onderwijs inzetten, maar het hoeft niet!
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie