Authentiek leren

De Educause Learning Initiative lijkt het licht gezien te hebben: ze zijn helemaal "into" authentiek leren. In mei van dit jaar verscheen al een informatief white paper over authentiek leren. Hierin beschrijft de auteur -Marilyn Lombardi- wat authentiek leren is, hoe ICT authentiek leren kan helpen vormgeven, waarom deze vorm van leren belangrijk is en wanneer het een effectieve vorm van leren is. Authentiek leren definieert Lombardi als volgt:


Authentic learning typically focuses on real-world, complex problems and their solutions, using role-playing exercises, problem-based activities, case studies, and participation in virtual communities of practice. The learning environments are inherently multidisciplinary.

(Ik heb hier enkele weken geleden over geschreven).

Nu is een vervolg op dit paper verschenen: Approaches That Work: How Authentic Learning Is Transforming Higher Education. In dit paper worden vijf case studies gepresenteerd, volgens de opzet:

  • Wat is het?
  • Welk probleem heeft de aanpak opgelost?
  • Hoe hebben ze het gedaan?

Verder besteedt de Educause Quarterly aandacht aan de implementatie van authentieke taken binnen online leeromgevingen en vind je op de site van de Educause het artikel The Authentic Assessment Toolbox: Enhancing Student Learning through Online Faculty Development.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *