De nieuwste editie van de Educause Quarterly is verschenen. En zoals zo vaak staan hier lezenswaardige artikelen in.
De EDUCAUSE Advisory Committee for Teaching and Learning (ACTL) heeft bijvoorbeeld tien speerpunten voor het Amerikaanse hoger onderwijs geformuleerd. De overkoepelende ontwikkeling hierbij wordt "instruction 2.0" genoemd.
Just as emerging Web 2.0 technologies are clearly reshaping the Web and online media, innovations in instructional practice and academic technology are now clearly moving higher education in new directions.
Het gaat hierbij sterk om de implementatie van aanpakken die zich hebben bewezen en om de praktische toepassing van uitkomsten van onderwijsonderzoek.
Verder valt het inleidende artikel over de Service Oriented Architecture (SOA) op. De Universiteit van Madison is momenteel bezig met de migratie richting een SOA. De auteurs benadrukken dat dit niet alleen een technische aangelegenheid is. De invoering van een SOA heeft bijvoorbeeld ook gevolgen voor de wijze van budgetteren.
We will need to move to an enterprise-centric budgeting model, one in which we pool budgets to support SOA development costs.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie