Gids rapid e-learning

Tom Kuhlmann heeft een e-boek geschreven met als titel: Becoming a Rapid E-Learning Pro. je ontvangt het boek (46 pagina’s) gratis als je je abonneert op Kuhlmann’s weblog over rapid e-learning.


In het boek staan vier vragen centraal:

  1. wat heeft mijn organisatie nodig?
  2. Wat heeft mijn klant nodig?
  3. Wat hebben lerenden nodig?
  4. Hoe kan ik tools en technologie inzetten?

De ’tone of voice’ komt op mij erg Amerikaans over. De auteur legt bijvoorbeeld een zwaar accent op kostenbesparingen.


You’ll never go wrong showing that you boosted the bottom line by saving time, cutting costs and increasing performance.

of


Don’t start your project focused on the learner’s needs. Your primary goal is to satisfy your customer.


Maar hij besteedt ook aandacht aan de kwaliteit van rapid e-learning:


Rapid E-Learning Is More than Bullet Points or Simple Screen Captures


Lang niet alle informatie in het e-boek heeft betrekking op rapid e-learning in het bijzonder, maar op (formele vormen van) (t)e-learning in het algemeen.


Verwacht van dit e-boek niet al te veel diepgang. De tips -vooral uit het laatste hoofdstuk- vind ik wel handig.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *