Games gebruiken binnen leersituaties

Games zijn geweldig voor leerdoeleinden. Een andere conclusie kun je eigenlijk niet trekken als je het artikel Using Game Shows as an Instructional Tooluit het eLearn Magazine hebt gelezen. De auteurs weerleggen in deze bijdrage een aantal vooroordelen ten opzichte van games en leren. Het resultaat is een ware lofzang. De auteurs concluderen:


However an instructor chooses to use them, game shows provide learners with an experience unlike anything else. They motivate learners to pay attention during a training session, they engage and captivate the audience like no other training method, and—most importantly—they are a tool with which instructors can deliver and elaborate on their content. Most instructors know that teaching isn’t just about standing up and lecturing anymore—today’s learners crave interaction and excitement. As a result, game shows are a practical addition to an instructor’s toolkit.


Maar waarom men nu weer spreekt van game shows in plaats van serious games, is mij niet duidelijk geworden.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *