Podcasts help engage students laat zien dat het ontwikkelen van podcasts door lerenden een krachtige toevoeging kan zijn aan het repertoir aan leeractiviteiten. Docenten gebruiken podcasts
to enhance classes, engage students and translate classic subjects into the digital age.
Het artikel beschrijft dat je binnen zo’n beetje elk vakgebied podcasts kunt gebruiken, ook voor moeilijk lerenden. Een leuke toepassing vind ik bijvoorbeeld: geef lerenden via een podcasts aanwijzingen en laat hen raden op welke geografische locatie de geluiden betrekking hebben. Ook wordt onderstreept dat podcasting motiverend kan werken als de resultaten breed verspreid worden.
What could be more engaging and motivating than creating an actual broadcast that your class, school, parents, community and the world will have a chance to listen to?
Een leuk artikel. Maar je moet je wel goed realiseren dat het ontwikkelen van podcasts best tijd kost. Ik kom er bijvoorbeeld niet aan toe. Het zou ongetwijfeld ten koste van mijn weblog gaan.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Kan je het niet zien als een aanvulling op je weblog?
Ja, natuurlijk. Maar ook mijn week telt maar zeven dagen van 24 uur….
Jammer is dat. Ik zou ik liever meer tijd hebben.
Maar als je dan een aantal berichten niet doet en daar dan juist podcasts van maakt? Dat zou ook leuk zijn.
En toch denk ik dat één goede podcast mij veel meer tijd kost dan wel tien blog posts.