E-learning moet matchen met de leercultuur

Twee Indiase techneuten die via hun e-learning bedrijf pas afgestudeerden klaarstomen voor de arbeidsmarkt op het gebied van onder meer de software outsourcing industrie. En dat na het barsten van de Internet-zeepbel. Over hen gaat het artikel e-Learning comes of age. De focus van het e-learning bedrijf lag daarbij op het helpen van onderwijsinstellingen bij het tegemoetkomen aan de behoeften van bedrijven. Daarbij realiseerden de initiatiefnemers zich dat een succesvolle implementatie van e-learning niet zo zeer afhankelijk was van de technologie maar van de match met de leercultuur van een onderneming, en de manier waarop e-learning binnen het bedrijf werd gestimuleerd. Het succes van het bedrijf kwam niet vanzelf. Maar omdat men niet de hete adem van investeerders in de nek voelde, konden de eigenaren van het e-learningbedrijf relatief de tijd nemen om aan de eigen onderneming te bouwen:


The company focused on innovation and invested in product development despite its low revenues. It also chose to let its business model be flexible. It thus evolved from being a consultancy to a product company.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *