Ik ben niet bereikbaar via mail!! (#in)

Vlak voor dat ik twee weken geleden met vakantie ging, ontving ik van Register.com (waar ik meer dan 12 jaar geleden mijn domeinnaam heb geregistreerd) de volgende mail:

Register.com has recently been forced to disable the services associated with your domain name wilfredrubens.com as a result of one or more complaints of unsolicited email/spamvertising associated with your account.

Unsolicited email/spamvertising is a serious issue and we enforce our policy prohibiting this practice. As a result, Register.com has been forced to suspend the email services associated with your domain name. Please note that although your domain name is still functional, due to your violation of Register.com’s Master Services Agreement (the “Services Agreement”), located at http://www.register.com/policy/servicesagreement.rcmx , Register.com is no longer able to provide the above-referenced services for wilfredrubens.com.

Please be advised that the inclusion of your account in any form of unsolicited email/spamvertising would be in violation of one or more provisions of the Services Agreement, which you agreed to be bound by when you registered your domain name.

We realize that some complaints are erroneously filed. If you would like to refute this complaint, please update this incident by replying to this email and provide us with appropriate documentation. If you do not refute this complaint, this account suspension will become permanent.

Ik heb onmiddellijk gereageerd dat ik me van geen kwaad bewust ben, maar dat ik ook geen documentatie kan overleggen die bewijst dat ik geen "unsolicited email/spamvertising" heb verstuurd. Register.com heeft hier niet meer op gereageerd.

Gisteren, bij thuiskomst, bleek dat ik geen enkele mail op wilfred[at]wilfredrubens.com heb ontvangen. Lekker rustig, maar niet helemaal de bedoeling.

Vanochtend heb ik Register.com nogmaals gevraagd hoe we dit issue kunnen verhelpen. De één of andere spammer heeft waarschijnlijk gedaan alsof ik degene ben geweest die zijn reclamemails heeft verstuurd. Over het hoe en wat tast ik echter volledig in het duister. En ik heb ook geen flauw idee wat ik hier aan kan doen (mijn Macbook is virusvrij).

In elk geval betekent dit dat ik via mijn belangrijkste mailadres wilfred[at]wilfredrubens.com al twee weken niet meer bereikbaar ben!

Heb je mij vanaf 22 juli 2011 gemaild, dan wil ik je vragen om deze mail nogmaals te sturen naar wrubens[at]me.com.

Als je tips voor me hebt, dan verneem ik dat ook graag. Ik ben in elk geval van plan om mijn domeinnaam naar een andere, Nederlandse, provider te verhuizen. Want ik vind dit wel heel kort door de bocht. Ook zal het wel uitdraaien op een telefonisch contact. En dan is een Nederlandse provider toch handiger.

Ik weet: e-mail is eigenlijk erg '2009'. Toch is e-mail nog steeds een onmisbaar communicatiemedium voor 1-op-1 of 1-op-weinig interacties. Ik merk nog steeds hoe belangrijk e-mail is voor maken van afspraken, het beantwoorden van vragen of het geven van feedback. Ondanks de vakantietijd vrees ik dat ik enkele belangrijke mails heb gemist (van één weet ik het zeker).

En de energie en tijd die dit gedoe kost….

Update 8 augustus 2011: de mailproblemen zijn voorbij (al ben ik de mails, verstuurd sinds 22 juli 2011, wel kwijt).

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

2 reacties

  1. Hoi Wilfred, van die problemen om chagrijnig van te worden!
    Weet niet of het een idee voor jou is, maar mijn oplossing:
    – Alleen DNS hosting van de domeinnaam. (Zit zelf bij Dootall, goeie ervaringen. Configureren werkt direct, niet goedkoopste)
    – Domeinaam http://www.wilfredrubens.com doorlussen naar je typepad blog hier.
    – Bij je DNS provider een mailaccount aanmaken (wilfred at etc.)
    – Dit mailadres forwarden, zonder spamcontrole, naar bijvoorbeeld een gmailadres.
    – In gmail instellend dat je (eventueel standaard) antwoord vanaf je eigen domein-mailadres.
    Wel beetje gedoe, maar aantal hoepeltjes om door te springen is berperkt. Succes in ieder geval!

  2. @Blogisch: ik heb volgens mij alleen DNS hosting van de domeinnaam. De domeinnaam wordt doorgelust naar deze blog, en ik laat mijn mail forwarden naar wrubens[at]me.com. Dit heeft de een of ander echter niet weerhouden om mijn mailadres te misbruiken. En nu heeft de DNS-provider er voor gezorgd dat ik geen mail meer kan versturen en ontvangen. Dus ik vrees dat jouw suggesties geen oplossing bieden voor mijn probleem. Toch bedankt voor de moeite.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *