Via The Edublogs Magazine (!) kwam ik onderstaande afbeelding tegen, met de titel "The networked teacher".
Ik vertaal deze als "de docent van de 21ste eeuw" (de genetwerkte docent ‘bekt’ niet echt). Deze docent staat met veel meer bronnen in contact dan toen ik op school zat.
Toch mis ik in deze afbeelding actoren. Zoals het (lokale) bedrijfsleven en vooral de lerenden.
NetworkedTeacher
Originally uploaded by courosa.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Waarschijnlijk een open deur, maar dit plaatje bevestigt wel het argument van de docent dat hij het zo druk heeft dat ie geen tijd heeft om …noem maar op.
Twee dingen vallen me op:
1. Blijkbaar is de networked teacher wel in contact met collega’s en zijn familie, maar niet met leerlingen / studenten.
2. Het is een druk plaatje, maar ik denk dat er een hoop zaken eenvoudig gecategoriseerd zouden kunnen worden. Bijvoorbeeld: Chat/IRC +Digital Video Confereneces + Photo Sharing = Online Community Activities.
Bovendien is het een rare mix van dingen die je helpen verbonden te zijn en zaken waarmee je (inhoudelijk, sociaal) verbonden bent.
Neemt niet weg dat het plaatje wel het punt maakt dat je als docent een hoop middelen moet hebben om je doelen te kunnen bereiken.