Toen ik lang geleden bij BVEnet werkte, kwam ik al surfend ene Elliot Masie tegen. Masie hield zich bezig met online learning -de term ‘e-learning’ bestond nog niet- en gaf een elektronisch magazine uit, TechLearn Trends. Vandaag verscheen editie 500 van dit e-zine (inmiddels Learning Trends geheten).
In deze editie heeft Masie uitspraken over leren van zijn lezers gebundeld. Dat doet hij soms: oproepen voor input plaatsen, dit bundelen en kosteloos uitgeven. Ook een vorm van user generated content?
Elliot Masie is commercieel slim, maar ook inhoudelijk goed. Ik heb zijn nieuwsbrieven altijd met plezier gelezen. Voor mij -zeker de eerste jaren- een goede bron om ontwikkelingen te volgen.
Anekdote: ik heb Masie één keer in Dallas in levende lijve ontmoet, en schrok toen van zijn omvang. In een artikel heb ik hem enkele jaren later met een woordspeling getypeerd als ‘e-learning zwaargewicht’. De inkt van het artikel was nog niet droog of Masie schreef in zijn e-zine dat hij tientallen ponden was afgevallen……
Elliot Masie gaat ook met z’n tijd mee. Zijn jaarlijkse congres is qua opzet zeer vernieuwend en schijnbaar een genot om mee te mogen maken (is mij helaas nog niet gegund). Verder gebruikt hij nu ook social software zoals weblogs en podcasting. Maar z’n e-zine heeft hij overeind gehouden. Masie realiseert zich volgens mij dat early adopters in de minderheid zijn. En dat is dus weer commercieel slim.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Ik ben afgelopen herfst naar Learning 2007 van Masie geweest: Geweldig! Zoals hij de conferentie aan elkaar praatte, wat een showmaster! Jouw werkgever moet zich schamen als jou deze levenservaring niet gegund wordt (Learning 2008: Coronado Springs resort Florida)