Facebook 2.0

In Facebook 2.0
reflecteert Tracy Mitrano op de ontwikkeling van Facebook. Zij stelt onder meer dat er op Internet geen sprake is
van privacy en dat dit jongeren eigenlijk niets interesseert.


What remains fascinating is our ability to
observe the re-creation of cultural norms
whose existence in the physical world is
largely assumed, repressed, or forgotten.


Ook beschrijft zij onder andere dat jongeren binnen sociale netwerken kunnen ontsnappen aan het ouderlijk toezicht
(volgens mij doen ze dat op straat ook), maar het een verkeerde reactie zou zijn om te proberen deze ruimte binnen
te dringen.


But
learning more about those spaces—how
they operate, who is on them, and most
important, how to talk about their social
dynamics—is recommended. Parents can
do that effectively only if they educate
themselves about both the technology
and the sociology of the Internet.


Verder illustreert Mitrano onder meer dat aanwezigheid in Facebook ook gevolgen kan hebben voor de reputatie van
personen. Wat mij betreft illustreert dit artikel de noodzaak van meer aandacht voor mediawijsheid in het
onderwijs. Maar hoe bereiken we de ouders? Waar is het vormings- en ontwikkelingswerk gebleven?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *