Hoe web 2.0 conferenties kan versterken: Design4all als praktijkvoorbeeld

Ik ben nog een beetje aan het afkicken van dé conferentie over ICT en onderwijsvernieuwing, Design4all, die de
afgelopen week in Mestreech plaats vond. Op internet kom ik een groot aantal berichten over deze
conferentie tegen.

Zo telde mijn feedreader vijfentwintig blogposts op de conferentieblog. Ik wist dat een aantal edubloggers
hier zouden schrijven. Maar ik zie nu ook dat collega’s van edubloggers bijdragen hebben aangeleverd. Chapeau.

Uiteraard posten edubloggers ook op hun eigen blog. Zoals John van Dongen, Karin Winters, Annet, Moniek Verhaaren en Wauwel.   
Daarnaast doen collega’s van het ROC van Amsterdam via een eigen blog verslag aan de achterblijvers (en
natuurlijk ook andere belangstellenden). De presentaties van medewerkers van het ROC van Twente staan ook in
overgrote meerderheid online, en dat geldt
ook voor het Koning Willem I college. Ok: dat is
web 1.0, maar toch sympathiek.

In elk geval kun je concluderen dat -in vergelijking met twee jaar geleden- er veel meer collega’s online impressies van onderdelen van dit congres publiceren.

Wat me ook opvalt is de diversiteit van web 2.0 tools die hierbij worden ingezet: uiteraard weblogs, maar ook podcasts (Serge de Beer heeft bijvoorbeeld ook interviews afgenomen), YouTube, Flickr, Scribd en Slideshare. Een mooie illustratie van de kracht van web 2.0 voor conferenties.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *