Vicky Davis illustreert dat leerlingen prima de docent kunnen zijn van andere leerlingen. Haar leerlingen hebben in het kader van een project leerlingen uit het basisonderwijs les gegeven in aspecten op het gebied van digitaal burgerschap. In deze bijdrage beschrijft ze wat zoal aan de orde is gekomen.
My ninth graders were adults to the younger children. They were well educated and well spoken and they had what most of us teachers couldn’t have in a million years… they were cool!(…)It was fascinating to see the students recognize what was wrong and propose what should happen to fix it.
(…)
It is about taking time to pull students back and reflect upon what they are doing in order to decide if that is what they want. Sometimes talking in third person helps kids decide what they want to do with their first person.
Een sterk voorbeeld van activerende didactiek. En hoeveel zouden de ‘docerende’ leerlingen niet geleerd hebben? En zou dat ook niet kunnen bij andere thema’s?
Bekijk overigens ook de Digital Citizenship in Education-wiki die voor het project is gebruikt! De moeite waard om te social bookmarken, lijkt me.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie