Een paar dagen geleden mocht Glen Moriarty bij Michael Feldstein bloggen over de sterke kanten van web 2.0 voor elektronische leeromgevingen (ELO). Nu is het de beurt aan Andrew G. Booth en Brian P. Clark om bij Feldstein te schrijven over een service georiënteerde ELO. Booth en Clark stellen dat docenten in staat gesteld zouden moeten worden om hun eigen persoonlijke elektronische ‘doceeromgeving’ te creëren. Een service georiënteerde ELO zou zo’n omgeving mogelijk moeten maken.
We are currently developing a Service-Oriented Virtual Learning Environment (SOVLE) that is composed of a set of pluggable resources that have Web application front ends and Web service back ends. The latter can provide programmatic access to services using client-owned technology.
SOLVE maakt gebruik van bepaalde workflow technologieën, hetgeen tot dusver, zo stellen de auteurs, niet mogelijk was. De systeem architectuur van SOLVE leidt op een natuurlijke manier tot een flexibel te configureren user interface, schrijven Booth en Clark in een nogal ingewikkeld geschreven betoog.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Ben zeer geïnteresseerd in de service georiënteerde ELO, maar de link voert me steeds terug naar uw eigen artikel.{??]
@wim mathijssen: stom. De link is aangepast.