Ondernemingen korten als eerste op leren en ontwikkelen

Harold Jarche haalt een onderzoek aan waaruit blijkt dat CEO's van bedrijven in economisch moeilijke tijden het eerste korten op leren en ontwikkelen (L&D). Volgens Jarche moet dat vooral de leidinggevenden van de L&D-afdelingen te denken geven. Tot dusver zijn CEO's schijnbaar niet overtuigd van het belang van L&D, alle recente innovaties en impulsen op dit gebied (zoals (t)e-learning) ten spijt. Ook hebben CEO's en Chief Learning Officers volgens Jarche schijnbaar verschillende rekenmachines voor de return on investment van L&D.

Leren en Ontwikkelen wordt dus nog steeds niet als bedrijfskritisch gezien, de relatie met het strategisch beleid is nog steeds onvoldoende expliciet gemaakt. Anderhalve week geleden schreef ik over de kredietcrisis en (t)e-learning. Ik gaf toen aan dat veel leidinggevenden kiezen voor de korte termijn, in plaats van te investeren in de lange termijn.

Maar de andere kant van van de medaille is ook waar: L&D-professionals (en ook (t)e-learning-professionals) weten onvoldoende aannemelijk te maken dat 'leren en ontwikkelen' essentieel is voor het strategisch beleid van organisaties.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *