Ik verzorg de laatste tijd regelmatig bijdragen over generatieve AI in het algemeen en ChatGPT in het bijzonder. Soms tijdens conferenties, soms op verzoek van organisaties. In het najaar zijn twee sessies gepland met open inschrijving (tegen betaling) waar jij aan deel kunt nemen.
ChatGPT als persoonlijke assistent. Hoe?
Op 6 september 2023 verzorg ik van 20.00 tot 21.00 uur op verzoek van EnnuOnline een online Masterclass waarin we verkennen hoe we ChatGPT als onze persoonlijke assistent kunnen inzetten bij het voorbereiden en uitvoeren van leerinterventies. En hoe kunnen we een lerende ChatGPT gebruiken bij informeel leren? Meer informatie en inschrijven?
AI-deas for Learning. Transformeer L&D met AI: ontdek, ontwerp & ontwikkel de toekomst van leren
De organisatie van de Next Learning organiseert op 31 oktober 2023 in Utrecht een evenement over AI en leren: Hoe gebruik je AI om leren te versterken? Samen ontdekken we praktische voordelen, zoals het vertalen van complexe input (SME) naar begrijpelijke taal of het snel en eenvoudig ontwikkelen van leercontent. We kijken naar manieren om AI te integreren in bestaand leerdesign en welke kansen het biedt voor het ontwerpen van gepersonaliseerd leren en werkplekleren. Hierbij maken we gebruik van bestaande leertheorieën en praktijkervaringen. Het evenement bestaat uit keynotes van onder meer Nick Shackleton-Jones (auteur van het boek How We Learn?) en diverse sessies over onderwerpen als ‘prompt engeneering’, het ontwerpen van innovatieve leerervaringen met behulp van AI en eigenaarschap door ChatGPT. Ik verzorg een workshop over interne afspraken om AI verantwoord te gebruiken en niet ten koste te laten gaan van het vertrouwen in professionals. Meer informatie en inschrijven?
Mijn eerdere bijdragen over ChatGPT
- Twintigste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)
- Negentiende bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)
- ChatGPT. Vloek en/of zegen voor het onderwijs? #cviov
- Achttiende bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)
- Zeventiende bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)
- Hoe ik generatieve AI-toepassingen gebruik (omdat vertrouwen belangrijk is)
- Zijn er grenzen aan de mate waarin mensen geholpen willen door of willen interacteren met computers?
- Zestiende bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)
- Wat vindt ChatGPT van een monarchie?
- Vervangt AI docenten bij leren van volwassenen?
- Vijftiende bloemlezing over ChatGPT
- Hoe veranderen chatbots en ChatGPT werken en leren? #NLE
- Veertiende bloemlezing over ChatGPT
- Dertiende bloemlezing over ChatGPT
- De didactische waarde van oefenen en toetsen met behulp van leertechnologie (o.a. ChatGPT)
- Wijze lessen, AI en ChatGPT (oftewel: hoe kunnen AI en ChatGPT bijdragen aan bouwstenen voor een effectieve didactiek?) #SOMLai
- Twaalfde bloemlezing over ChatGPT
- Bloemlezing elf over ChatGPT
- Hoe de kracht van toepassingen als ChatGPT mogelijk zal toenemen
- Bloemlezing tien over ChatGPT
- Negende bloemlezing over ChatGPT
- Bloemlezing acht over ChatGPT
- Zevende bloemlezing over ChatGPT
- Hoe risicovol is het gebruik van toepassingen als ChatGPT?
- Zesde bloemlezing over ChatGPT
- Gaat ChatGPT zorgen voor een transformatie van het MBO?
- Vijfde bloemlezing over ChatGPT
- Vierde bloemlezing over ChatGPT (dit keer een korte)
- ChatGPT maakt een aantal tips op het gebied van informatievaardigheden irrelevant
- Derde bloemlezing over ChatGPT
- Nog meer weten over ChatGPT
- Meer weten over ChatGPT?
- AI content generatie tools zoals ChatGPT leiden tot kansen en uitdagingen voor leren, opleiden en onderwijs
- Twee indrukwekkende toepassingen van AI die relevant zijn voor leren, opleiden en onderwijs
- Kan AI een paper schrijven waarvoor je een voldoende krijgt? (deze is van 3 maart 2021)
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie