Twitter verandert de manier van innoveren

Umair Haque durft. Volgens hen verandert Twitter niet de wijze waarop wij communiceren, maar de manier waarop wij innoveren. Hij omschrijft deze microblogtool als één van 's werelds meest radicale managementvernieuwers.

In deze bijdrage omschrijft hij Twitter's ten rules for radical innovators, zoals " idealen verslaan strategieën" of " open verslaat gesloten".

Ik denk dat Haque eigenschappen aan Twitter toekent, die niet altijd 'des Twitters' zijn. Ik vind Twitter helemaal niet zo 'open' (je kunt alleen maar Twitteren met Twitter). En "Good beats evil" vind ik ook niet echt kenmerkend aan Twitter, getuige de toenemende hoeveelheid spam.

De tien regels van Haque op zich vind ik wel heel bruikbaar, als je ze toepast op innovatie in het algemeen (eenvoud verslaat complexiteit, publiek verslaat privé of messy beats clean). Een doordenker is Neighborhoods beat networks.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *