Leren met plezier via games (#in)

Learning with fun and games gaat over het gebruik van games voor leerdoeleinden. Het artikel bevat veel inmiddels wel bekende feiten en vooronderstellingen over games en leren. Bijvoorbeeld dat games in het onderwijs nauw aansluiten op de leefwereld van jongeren. Of dat je kunt leren verschillende rollen te vervullen, complexe vraagstukken oplossen en kunt wedijveren met anderen (wat vooral jongens schijnt te motiveren). Je leert door te doen, door te manipuleren en met anderen te interacteren. De auteur schrijft bijvoorbeeld:


Immersion in the game blurs the line between virtual world and real life, and students become apprentices who gain hands-on experience. Mistakes are teachable moments without leaving behind real-life messes.


Bekende argumenten. Echt interessant wordt het als de auteur schrijft over een onderzoek waaruit zou blijken dat leren in 3D omgevingen tot veel betere leerresultaten leidt dan hoorcolleges, en dat studenten hun wiskunde, taal- en onderzoeksvaardigheden verbeteren dankzij "3-D learning". Een echte referentie van het onderzoek ontbreekt helaas.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *