Deloitte Bets Big On Informal, Social Learning beschrijft de toepassing van e-learning bij Deloitte Touche Tohmatsu Ltd, één van de grootste accounts- en financiële consultancybureaus ter wereld. Er werken wereld wijd zo'n 170 duizend mensen, en komend jaar verwacht men 50 duizend nieuwe, vaak jonge medewerkers aan te nemen. Aangezien het werk "intellectual capital business" is, is leren en ontwikkelen cruciaal voor de onderneming.
Enkele opvallende kenmerken van e-learning binnen deze organisatie:
- Ongeveer de helft van het formeel leren vindt online plaats.
- 90% van het corporate learning is informeel leren, onder meer via sociale media.
- De gemiddelde leeftijd van nieuwe medewerkers is 31 jaar. Deze medewerkers zijn gewend om online te netwerken. Daar moet je als bedrijf op inspelen. Deze nieuwe medewerkers verwachten dat ook.
- Deloitte maakt medewerkers zelf verantwoordelijk voor wat zij online publiceren.
- Deloitte gebruikt Saba Software als gemeenschappelijk leerplatform voor alle divisies. Saba heeft ook een platform voor sociale netwerken binnen organisaties ontwikkeld, waar Deloitte gebruik van maakt.
- Deloitte investeert ook nog fors in face-to-face formeel leren, bijvoorbeeld door een investering van 300 miljoen dollar in de Deloitte University.
Het artikel is gebaseerd op een interview met de Chief Learning Officer van Deloitte Touche Tohmatsu Ltd, Nick van Dam. Nick is Nederlander, als één van de eersten gepromoveerd 'op e-learning' en oprichter van E-learning for Kids. Op 22 september mag ik met Nick een sessie over 'connected learning' verzorgen tijdens Professional Learning Europe.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie