Het vier componenten instructiemodel (4C/ID-model) is één van de modellen waar David Merrill hoog van op geeft in zijn ‘First Principles of Instruction (pdf)‘. Je kunt dit model onder meer gebruiken voor het ontwerpen van blended learning. Op vrijdag 12 april 2019 vindt in Nijmegen de negende editie plaats van de 4C/ID Gebruikersdag. Het thema is ‘zelfregulatie’.
Deze gebruikersdag is een initiatief van de Maastricht University en de Open Universiteit. ’s Ochtends gaan prof. dr. Jeroen van Merriënboer en dr. Anique de Bruin in twee interactieve keynotes in op de relatie tussen het thema en het ontwerpen van onderwijs met het 4C/ID-model. Daarin besteden zij expliciet aandacht aan de vraag hoe het 4C/ID-model helpt onderwijs te ontwikkelen waar de lerende steeds zelfstandiger leert.
Vervolgens worden in twee rondes (interactieve) lezingen en intervisiesessies georganiseerd waar deelnemers met experts in gesprek gaan over de toepassing van het 4C/ID-model.
Ben je nog niet bekend met dit model? Dan is de pre-conferentie iets voor jou. Op donderdag 11 april leren deelnemers tijdens een beginnersworkshop de uitgangspunten en onderdelen van het model, inclusief de bijbehorende ‘ten steps’-methodiek. Lees anders ook mijn impressie uit 2012.
Praktische informatie
Datum: vrijdag 12 april 2019 (pre-conferentie: donderdag 11 april)
Locatie: campus van de Radboud Universiteit in Nijmegen (Collegezalencomplex en Studiecentrum Nijmegen van de Open Universiteit)
Kosten: € 100,- (kosten pre-conferentie € 150,-; 11 en 12 april gecombineerd: € 200,-)
Meer informatie vindt u op de website van de 4C/ID Gebruikersdag 2019.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie