Uitgevoerde werkzaamheden WilfredRubens.com

Ik heb sinds ik werk als zelfstandig adviseur, projectleider en docent (maart 2015) de volgende werkzaamheden verricht.

a) Projectleiding implementatie en gebruik van digitale leeromgevingen (meerdere systemen)

  • Projectleider implementatie leermanagement systeem (meerdere LMS’en).
  • Projectleider digitale leeromgeving (o.a. governance organiseren, behoeftes analyseren).
  • Programmamanager Digitale Leeromgeving Zuyd Hogeschool.
  • Projectleider functionaliteit yOUlearn van de Open Universiteit. Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe digitale leeromgeving yOULearn, en afstemming met andere systemen (versie 3 en 4).
  • Projectleider implementatie en product owner yOUlearn. Verantwoordelijk voor de invoering van yOUlearn en opdrachtgever ontwikkelteam (versie 1 en 2).
  • Applicatiemanager yOUlearn (interim).
  • Advisering bij de selectie van een leermanagement systeem (meerdere keren).
  • Advisering Europese aanbesteding LMS (meerdere keren).
  • Projectleider en business developer innovatieve producten op het gebied van online en blended learning.
  • Projectleider project learning analytics.

b) Advisering, begeleiding en strategieontwikkeling op het gebied van digitaal leren

  • Begeleiding van een AI Advisory Board.
  • Advisering bij visie-, strategie- en beleidsontwikkeling, en de invoering van een e-learning strategie (o.a. via het faciliteren van workshops en het mee schrijven aan plannen en rapporten).
  • Advisering visieontwikkeling op blended learning.
  • Advisering Europese aanbesteding online cursus.
  • Klankbord programmamanager ICT in het onderwijs.

c) Advisering bij curriculumherontwerp en didactische innovaties (in relatie tot digitale technologie).

  • Advisering implementatie van digitale technologie binnen onderwijs, opleidingen en andere leertrajecten.
  • Advisering en begeleiding bij het herontwerpen en versterken van curricula van onderwijs, opleidingen en andere leertrajecten met behulp van de mogelijkheden van digitale technologie.
  • Advisering en begeleiding bij het ontwikkelen van innovatieve leertrajecten (zoals werkplek leren ondersteunen met leertechnologie).
  • Advisering en begeleiding bij het versterken en vernieuwen van didactiek, dankzij de mogelijkheden van digitale technologie.
  • Evalueren van initiatieven op het gebied van digitale technologie en leren (o.a. onderwijs tijdens de Coronacrisis en audit masteropleiding).
  • Review draaiboek training over ChatGPT.
  • Klankboard bij de ontwikkeling van een vernieuwde ‘blended’ opleiding.
  • Klankboard bij de aanpassing van een online leerplatform.

d) Professionalisering op het gebied van digitaal leren en generatieve AI

  • Professionalisering medewerkers op het gebied van leren en digitale technologie (leertraject op maat, gastcolleges, workshops, keynotes, studiedagen, webinars).
  • Professionalisering schoolleiders en medewerkers op het gebied van generatieve AI (ook in relatie tot leren, opleiden en onderwijs).
  • Presentaties, keynotes en workshops tijdens conferenties en andere events.

e) Publicaties

  • Leveren van bijdragen aan een trendrapport over ICT in het hoger onderwijs.
  • Auteur van de Learning Correspondent.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen