Ik heb sinds ik werk als zelfstandig adviseur, projectleider en docent (maart 2015) de volgende werkzaamheden verricht.
a) Projectleiding implementatie en gebruik van digitale leeromgevingen (meerdere systemen)
- Projectleider implementatie leermanagement systeem (meerdere LMS’en).
- Projectleider digitale leeromgeving (o.a. governance organiseren, behoeftes analyseren).
- Programmamanager Digitale Leeromgeving Zuyd Hogeschool.
- Projectleider functionaliteit yOUlearn van de Open Universiteit. Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe digitale leeromgeving yOULearn, en afstemming met andere systemen (versie 3 en 4).
- Projectleider implementatie en product owner yOUlearn. Verantwoordelijk voor de invoering van yOUlearn en opdrachtgever ontwikkelteam (versie 1 en 2).
- Applicatiemanager yOUlearn (interim).
- Advisering bij de selectie van een leermanagement systeem (meerdere keren).
- Advisering Europese aanbesteding LMS (meerdere keren).
- Projectleider en business developer innovatieve producten op het gebied van online en blended learning.
- Projectleider project learning analytics.
b) Advisering, begeleiding en strategieontwikkeling op het gebied van digitaal leren
- Begeleiding van een AI Advisory Board.
- Advisering bij visie-, strategie- en beleidsontwikkeling, en de invoering van een e-learning strategie (o.a. via het faciliteren van workshops en het mee schrijven aan plannen en rapporten).
- Advisering visieontwikkeling op blended learning.
- Advisering Europese aanbesteding online cursus.
- Klankbord programmamanager ICT in het onderwijs.
c) Advisering bij curriculumherontwerp en didactische innovaties (in relatie tot digitale technologie).
- Advisering implementatie van digitale technologie binnen onderwijs, opleidingen en andere leertrajecten.
- Advisering en begeleiding bij het herontwerpen en versterken van curricula van onderwijs, opleidingen en andere leertrajecten met behulp van de mogelijkheden van digitale technologie.
- Advisering en begeleiding bij het ontwikkelen van innovatieve leertrajecten (zoals werkplek leren ondersteunen met leertechnologie).
- Advisering en begeleiding bij het versterken en vernieuwen van didactiek, dankzij de mogelijkheden van digitale technologie.
- Evalueren van initiatieven op het gebied van digitale technologie en leren (o.a. onderwijs tijdens de Coronacrisis en audit masteropleiding).
- Review draaiboek training over ChatGPT.
- Klankboard bij de ontwikkeling van een vernieuwde ‘blended’ opleiding.
- Klankboard bij de aanpassing van een online leerplatform.
d) Professionalisering op het gebied van digitaal leren en generatieve AI
- Professionalisering medewerkers op het gebied van leren en digitale technologie (leertraject op maat, gastcolleges, workshops, keynotes, studiedagen, webinars).
- Professionalisering schoolleiders en medewerkers op het gebied van generatieve AI (ook in relatie tot leren, opleiden en onderwijs).
- Presentaties, keynotes en workshops tijdens conferenties en andere events.
e) Publicaties
- Leveren van bijdragen aan een trendrapport over ICT in het hoger onderwijs.
- Auteur van de Learning Correspondent.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.