Wat kan het onderwijs leren van videogames? (#in)

Videogames hebben het vermogen om te motiveren. Door 'streven naar' (wanting) en en 'houden van' (liking) met elkaar te combineren, weten videogames de betrokkenheid van spelers te vergroten.

Wat kunnen onderwijs en opleiden daarvan leren? Volgens Tom Chatfield zeven zaken:

  • Experience bars die de voorgang laten permanent laten zien. Dat is belangrijker dan af en toe een toets af te nemen.
  • Meerdere lange en korte termijn doelen gebruiken. Mensen keuzes geven in welke doelen zijn na willen streven.
  • Beloon inspanning. Altijd als je wat doet, wordt het beloond.
  • Snelle, frequente en duidelijke feedback geven. Daardoor zie je de gevolgen van acties.
  • Onzekerheid inbouwen. Mensen worden gestimuleerd als ze niet zeker weten of zij beloond worden.
  • De aandacht versterken. Het geheugen oefenen en vertrouwen geven zijn daarbij essentieel.
  • Andere mensen. Samen met anderen leren.

Chatfield start zijn TED-bijdrage overigens met een indrukwekkend overzicht van de groei van games.

Via Ewan McIntosh.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *